ایمن میلان

انواع کفش ایمنی

  • کفش ایمنی با سر پنجه فولادی با زیره پی یو ( pu ) یا پلی یورتان
رایج ترین نوع کفش ایمنی می باشد. از مزایای کفش های زیره پی یو عبارتند از: سبکی، ضد لغزش و ضد سایش آنها و همچنین مناسب برای محیط های اسیدی رقیق، محیط های نفتی و روغنی و خط مونتاژ کارخانه ها می باشد. درجه ذوب مواد پی یو ۸۰ سانتی گراد است.
  • کفش ایمنی با سرپنجه فولادی با زیره تی پی یو- پی یو ( pu-tpu )
بعد از پی یو مواد دیگری نیز وارد عرصه تولید کفش شده است که مقاومت بیشتری نسبت به مواد پی یو در مقابل خوردگی، ساییدگی و حرارت دارند که معمولا بصورت ترکیبی دو لایه با مواد پی یو تولید می شود و مناسب محیط هایی با غلظت اسید بالاتر حرارت نسبتا بالا و محیط ها ماشین کاری مخصوصا آغشته به آب صابون می باشد. معمولا وزن کفش ایمنی با زیره تی پی یو سنگین تر از کفش های ایمنی با زیره پی یو بوده و درجه ذوب مواد تی پی یو ۱۷۰درجه سانتی گراد می باشد.
  • کفش ایمنی با زیره RUBER (لاستیک)
مقاوم ترین نوع زیره کفش ایمنی محسوب می گردد که برای محیط های کاملا اسیدی مثل اسید سولفوریک ۹۸ درصد و همچنین برای حرارت های بسیار بالا مثل کنار کوره های ذوب مناسب می باشد. وزن کفش با زیره Ruber معمولا سنگین تر از انواع دیگر کفش بوده و نقطه ذوب این نوع از کفش ایمنی ۲۷۰ درجه درجه سانتی گراد می باشد.
  • کفش ایمنی با سرپنجه کامپوزیت
این نوع کفش ایمنی محافظ جریان الکتریسته (عایق برق) بوده و فاقد هر گونه فلز می باشد که به دو صورت کفش محافظ فشار ضعیف و محافظ فشار قوی تولید می گردد.
  • کفش ایمنی کانداکتیو
کفش ایمنی کانداکتیو یا هادی جریان برق که در محیط های با خطر انفجار استفاده می گردد.

طبقه بندی کفش های ایمنی

کفش ایمنی از نظر کاربرد و محیط هایی که در آن مورد استفاده قرار می گیرد به انواع مختلفی طبقه بندی می شوند که در ادامه به مهمترین آنها اشاره می گردد: – کفش ایمنی پلاستیکی از صدمات شیمیایی جلوگیری می کند. – کفش ایمنی کفه فلزی در برابر سوراخ شدن مقاوم است. – کفش ایمنی با کف پایی مخصوص، از پنجه، قوزک و تمام قسمت های پا در موقع دویدن محافظت می کند. – کفش ایمنی پنجه فولادی، از پنجه ی پا در برابر فشار و ضربه مراقبت می کند. – کفش ایمنی از جنس بوتیل از پا در مقابل مواد خورنده مواظبت می کند. – کفش ایمنی از جنس پلاستیک سخت در مقابل جریان برق عایق است.

اشتراک گذاری

کاربر گرامی اگر از محتوا موجود در این صفحه خوشتان آمده است می توانید توسط دکمه های زیر آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
فیسبوک
اشتراک گذاری در twitter
توئیتر
اشتراک گذاری در linkedin
لینکداین
اشتراک گذاری در whatsapp
واتساپ
اشتراک گذاری در telegram
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کمک احتیاج دارید ؟ با ما در ارتباط باشید